26 Mayıs 2008 Pazartesi

Erövizyon


Şarkınız ne kadar güzel olsada sonucun tamamen siyasi ilişkilere göre belirlendiği -Sertab Erener'in katıldığı sene bir istisnadır- bu yarışma hakkında yazmak biraz saçma olsada içimden geldiği için yazıyorum.


Üstteki resimdeki elemanları gerek siyasi düşünceleri gerek de tiplerinden dolayı pek sevdiğimi söyleyemem ama konunun içine milli duygular girince işler değişiyor tabi.İstemeyerek de olsa bir anda kendimi Mor ve Ötesi'ni desteklerken buluyorum..Bizi temsil ediyorlar diyor ve desteklemeye devam ediyorum.


"Deli" adlı şarkılarına gelince; şarkıyı pek beğendiğimi söyleyemem ama çok berbat bir şarkıda değil.En azından "rimi rimi ley"'den güzel..Şunu da belirteyim ben şarkıların ingilizce söylenmesi taraftarıyım.Sertab'da ingilizce bir şarkı ile birinci olmuştu.Ama beni kim dinler?..Neyse..
Bizimkilerin sahne performansı fena sayılmazdı..Güzeldi..E o kadar çalışıyorlar bırak da güzel olsun..


Mor ve Ötesi'nin performansını yarı final'de izlemiştim zaten..Finalin olduğu gün halı saha maçım vardı..O yüzden diğer şarkıları pek dinleyemedim..Bir tek youtube kapanmadan önce -gerçi benim laptopda hala açık- Kalomira'nın şarkısını dinlemiştim..Hoşuma gitmişti..Ha bir de Türkiye'de bir programda Rusya'nın şarkısını dinlemiş onu daha çok beğenmiştim..Şu anektodu da aktarayım; iki şarkıda İngilizce..


Erövizyon'un puanları öğrenme sistemi güzel..Hoşuma gidiyor..43 ülkenin başkentine bağlanıp genelde bayanlardan puanları öğreniyorlar..
Punlama kısmını ilk defa baştan sona izledim..İlk başlarda bizimkiler 1. falan oldular, ilk 3 den hiç kopmadılar falan..Ama bir ara ne olduysa oldu hiç puan alamamaya başladık.Tabi bize puan vermeyen ülkeler yunanlara genelde 10 puandan aşşağı vermediler..Ardından da doğal olarak yunanlar bize farkın babasını attı..Onları takipeden rusya ise hemen arkalarında 2. sırada idi..Sonralarda da yine ne olduysa oldu ve bu sefer rusya yunanlara farkın babasını attı..İşte o zaman benim keyifler yerine geldi..Çünkü yunanlar her 12 puan aldığında ekrana Kalomira geliyor ve "Thank You Very Much!" diye sayıklayıp sinirimi bozuyor ve yunanlara olan nefretime nefret ekliyordu..


Yunanların ekrana gelmesinden ne kadar nefret ediyorsam bir o kadar da şeref yoksunu ermenilerin ekrana gelmesinden nefret ediyordum..Alayının tipi şeytan çarpmış gibi..Şerefsizler..!..Sinirlendim bak şimdi..Neyse, sakin olalım..
Puanlamayı izlerkende böyle sinirliydim..Bir de bu sinirin üstüne yunanlar veya ermeniler 1. olsa idi çıldırırdım sanırım..Ki Allah'tan rusya 1. oldu da biraz rahatladım..
Ha bu arada, her 12 puandan sonra eşşekler gibi sevinen kalomiranın yüzünü yarışmadan sonra görmek isterdim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder