31 Mayıs 2008 Cumartesi

"Aranızda Mavi Hisseden Var mı?.."

Acun Ilıcalı'nın Türkiye'ye "Var Mısın Yok Musun?" olarak getirdiği aslı "Deal Or No Deal" olan yarışma programının çok tuttuğu su götürmez bir gerçek..

Çok tutmasının sebebi bence çok basit bir yarışma olması..Yani basit derken parayı kazanmak çok basit..herhangi bir emek, bilgi, güç gibi şeyler yok..tamamen şansa dayalı..bir "kim 500 milyar ister" bu kadar tutmadı mesela..

Bende arada denk geldiğim zaman izliyorum..Ama izlememin tek sebebi sadece yarışmada geçen salakça diyalogları dinlemek ve ağlancak halimize gülmek..az da olsa keyiflendiriyor insanı bu diyaloglar..neyse, yazının ilerleyen bölümlerinde bahsedeceğim bu diyaloglardan..
Yarışmada tek sevdiğim adam Kemal'di..Sebebi ise fanatik bir Galatasaray'lı olması..Gerçi şimdi Kemal gitti yarışmadan..Sanırım iyi bir parayla ayrılmıştı..onun yarıştığı bölümü izlemiştim..Yarışmaya KRAL bağlanmıştı..Kemal'in sevinci görülmeye değerdi..ee kral bu, alealede bir insan değil..konuşmak nasip olmaz herkese..-vakti zamanında banada nasip olmuştu=)-
Bir de bu üçüzler vardı ki sormayın gitsin..=)..Baya duygusaldı elemanlar..beraber ağlayıp beraber gülüyorlardı..yarıştıkları zamanda büyük rakamlar açıldığında ağlamaya başlamışlardı..Boluspor finalde elenince baya ağlamışlardır sanırım..=)
Yahu anlamadığım şu var, o stüdyoda öyle saçma bir hava var ki insanları değiştiriyor..yada oraya giden insanların hepsi aynı tipten salak..böyle düşünmemin sebebi ise bu 200.000, 500.000 gibi büyük rakamlar açılınca normalin oldukça! üstünde üzüntü yaşanması..Daha geride 50.000 var, 30.000 var..ulan salak nerde gördün boş boş oturup rakamlar söyleyerek 1.000 YTL dahi olsa kazanıldığını..ha şuna üzülürsün anlarım ; 500.000 açıldı, 500.000 kazanma şansın azaldı diye ama üzülmeninde bir sınırı vardır be..ne bu herşeye lanet olsun demeler, ağlamalar, sanki hiç para kazanma şansı yokmuş gibi..Süleyman hep der:"Mallık Zor.."..İnsanlar şükretmeyi unutmuş..!
Bir Tv programında söylemişlerdi "Hep güzel kızları seçiyorlar."..Harbidende öyle..E bunun faydasını da en çok ordaki yarışmacı erkekler görüyor..Hemen biri küçük bir kutu açtı mı başlıyorlar kızlara sarılmaya..yazıktır, günahtır..=)

Bu konu hakkında başımdan geçen bir olayı anlatayım:
Anneannemlerdeyim, anneannem, ben ve dedem "Var Mısın Yok Musun?" izliyoruz..Yarışmacının biri kritik bi anda küçük bir kutu açtı..Tabi herkes birbirine sarılmaya hoplamaya başladı..Anneannem:"Baksana nasıl sevindiler" dedi..Dedem ise olaya noktayı koydu:"Bakma sen o yalandan sevinçlere, hepsi kızlara sarılmak için seviniyorlar." dedi..Helal olsun be dede dedim..=)..Yaş 70 ama akıl bitmemiş arkadaş..
Hele bir de yarışmada öyle saçma diyaloglar var ki..Her aklıma geldiğinde dahada sinirleniyorum..Yazımın başlığıda bu diyaloglardan bir örnek..Normal olan benmiyim yoksa yarışmacılar mı anlayamadım, kapalı olan bir kutu hakkında nasıl yorum yapabilirsin ki?..Eğer gerçekten bir şeyler hissediyorsan senin yerin Var Mısın Yok Musun? yarışması değil bence..Doğrudan Star'da ki Fenomen'e katıl sen..Madem bu kadar üstün yeteneklerin var, değerlendir bence..

Bir de kendi kafalarında saçma teoremler kuruyorlar..yok neymiş x yarışmacı 2 yarışmadır büyük açıyormuş, y'nin kutusunu kardeşi çekmiş o yüzden bir şey hissedemiyormuş, büyük rakamların çoğu sağ taraftan çıkmış; o yüzden sol taraftan kutu açtırması gerekiyormuş..Ha bir de son olarak yeniler hep küçük açıyormuş..
De get lan!..
İşte bu salak diyaloglardan bir kaçı;
- bana senin kutunda büyük var gibi geliyor ama benim kutumdaki küçük..yine de sen bilirsin.. -hamdi bey'in yapmış olduğu x ytl'lik teklife çok teşekkür ediyorum ama yokum diyorum. -hakkında hayırlısı olsun diyorum ve kutunu açıyorum
-seninle zaten dışarda da görüşmeye devam edeceğiz

-gerçekten o kadar mükemmel bi insanki kardeşimiz oldu, onu çok seviyoruz.

- x'de buyuk hissediyorum bu yuzden korkuyorum. ama karisamam.

-pozitif enerjiye ihtiyacımız var. kutunun etrafında toplanalım.
-y abla, biliyorsun ben hiç bir şey hissedemiyorum.

Daha fazlasına şu linklerden ulaşabilirsiniz: Link 1 , 2
Yarışmayı, yukarıda verdiğim linklerin ilkinde 18. entry çok güzel özetlemiş..

Yararlı işler yapmıyor değiller..Mesela Milli Takımın katıldığı yarışma güzel bir proje idi birde yarışmanın ortasında çevreyi korumak için çevre derneklerinin başkanları falan konuşuyor..en önemliside bu yarışma bir uyuşturucu kaçakcısını yakalanmasına vesile olmuş..!-haberi burda-

Yarışmayı katılmayı düşünen varsa, Acun bey yarışmacılar nasıl seçtiklerini açıklamış;

"Başvuruları önce doldurdukları formlardan değerlendiriyoruz. Seçtiğimiz kişileri görüşmeye çağırıyoruz. Üç eleme geçtikten sonra kişiler benim de olduğum final jürisinin önüne geliyor. Temiz, iyi niyetli bir insan mesajı vermesi gerekiyor. Duygularını ve düşüncelerini ifade edebilmesi şart. Biraz da sıra dışı olmalı. Bu üç özellik olduktan sonra herkes aday olabilir."

Ben ; Hamdi Bey olup yarışmacıların moralinin bozulmasını zevkle izlemeyi çok istiyorum..!

Son bir şey daha söyleyip yazıyı sonlandırayım;

Haram paradan hayır gelmez..!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder